Pandemiåret har gjort att vi inte har kunnat ses som vanligt. Som Rotarymedlem har du därmed haft lägre utgifter än vanligt, sa vår distriktsguvernör Stefan Knutsson när han lanserade den så kallade  Distriktsinsamlingen på Distriktskonferensen.

– Det är min förhoppning att alla vill vara med och göra världen lite bättre, säger Stefan Knutsson, distriktsguvernör 2020-2021.

Vill Du vara med och bidra till något gott i dessa tider? Swisha 250 kr eller mer till distriktet via Swishnummer 123 129 3711. Uppge Distriktsinsamlingen och vår klubbs namn.

De utvalda projekten som kommer att få våra bidrag är:
  1. TR:s Årliga Fond
  2. Rotary Doctors  - Kvinnors rätt till hälsa – ”Kasei for Change ”: Ett projekt i Kenya mot kvinnlig könsstympning
  3. Viagroforestry - planterar träd som motverkar fattigdom och klimatförändring
  4. Lokala projekt - Näktergalen, Ronaldmcdonaldhus och Clownronden.

Vill du läsa mer om distriktsinsamlingen – klicka här.