feb
Malmö
Digitalt på din kammare

Sweden

Möt Tove Landström, utredningsingenjör på VaSyd på ämnet "Dricksvatten - en självklarhet?"

"Jag heter Tove Landström och jag jobbar med dricksvattenkvalitet på VA SYD. Min examen är i Miljövetenskap på Lunds universitet, men har tagit en krokig väg dit så jag har även läst en del tekniska kurser, en del hydrogeologi och lite Musikpsykologi!

• Dricksvattenfrågan har verkligen varit på tapeten under de senaste åren och det med rätta. Bevattningsförbud, vattenbrist, nödvatten...
  • Hur hänger det ihop med vattnet som rinner i kranen och hur kommer det sig att vatten smakar annorlunda i Lund jämfört med Malmö?
  • Vad är egentligen skillnaden mellan Sydvatten och VA SYD och vem ska man ringa när vattnet smakar konstigt?

Min presentation kommer vara ett axplock av hur vår dricksvattenförsörjning fungerar och vad som händer när den inte fungerar.

Välkomna!"

På grund av smittoläget och nya restriktioner träffas vi till och med 17 februari enbart digitalt. Du ansluter till mötet via denna länk:

Som vanligt öppnar vi upp för lite "försnack" vid 12 och själva mötet börjar 12.15. Koppla upp dig några minuter i förväg.

Eftersom vi är digitala, behövs ingen föranmälan

Varmt välkomna!

hälsar