Veckobrev vecka 49-50

Julavslutning med julvesper och jullunch 16 dec!

Vårt traditionella julfirande stundar torsdag 16 december med samling i Sjömanskyrkan 11.00 där prästen Richard Aspegren talar, Sixten Nordström och Valentin Lundin underhåller.

Det går också bra att komma direkt till mötet kl. 12.00 i Bångs Salonger/Stora salen för jullunch med mera sång och musik.

Det blir också utdelning av Adalbert Schmitz och hans hustru Sigrids stipendium.  Vi avslutar kl. 14.00 och önskar varandra GOD JUL!

Klicka på "Julkulan" så kommer du direkt till anmälningssidan!

Varmt välkomna!

Har du besökt en annan klubb och inte fått närvaron registrerad?
När du besöker annan rotaryklubb så är det viktigt att du uppger antingen din egen e-postadress eller adressen sekreterare@malmorotary.se.

Den klubb du gästar i ska vid sin närvaroregistrering skicka ett mail till angiven adress med uppgift om vilken klubb du besökt och datum för besöket.

Uppger du din egen e-postadress så måste du vidarebefordrar detta till vår klubbs närvaroregistrering på adressen sekreterare@malmorotary.se för närvaroregistrering.

Du kan också uppge vår adress för närvaroregistrering som är sekreterare@malmorotary.se direkt. Då slipper du vidarebefordra mailet.

Det är på veckomötena du bygger ditt nätverk!

Engagemang och närvaro
Närvaroplikten slopades inom Rotary för ett några år sedan. Men det finns fortfarande regler för vad som räknas som närvaro respektive engagemang.

Enligt Rotarys Procedurhandbok, § 10 finns detta reglerat i de allmänna riktlinjerna.
Där står t ex att:

"Varje medlem ska närvara vid klubbens ordinarie möten, eller dess satelitklubbs ordinarie möten, och engagera sig i klub-bens hjälpprojekt, evenemang och andra aktiviteter."

Vill du veta mer om hur just du kan engagera dig - kontakta då Presidenten!
ClubRunner Mobile
TIDIGARE FÖREDRAG
Missade du Theresa Benérs föredrag om Hösten och Julens bästa böcker ? Då kan du se det här:

Ps - Böckerna finns att köpa på Bokvärlden på Fridhemstorget i Malmö.
TIDIGARE FÖREDRAG
Missade du Näringslivsdirektör Micael Nords föredrag om "Alla vill till Malmö"! Då kan du se det här:

Du kan också se Powerpointen genom att klicka här!

Vi uppdaterar ClubRunner med medlemsuppgifter och tidigare engagemang för att enklare kunna skapa engagemang hos nya medlemmar. Saknar du något i din medlemsprofil? Skicka gärna ett mail till klubbens Sekreterare.
Programmet för våren är under planering. Har du tips och idéer på aktiviteter och föredrag du vill se till våren? Hör då av dig till Programchefen!
Du kan köpa en Rotary varsel-väst för 50 kr vid något av våra möten. Vill du beställa en pins eller en namnbricka - kontakta då vår Klubbmästare.
Please add mailservice@clubrunner.ca to your safe sender list or address book.
To view our privacy policy, click here.

ClubRunner
102-2060 Winston Park Drive, Oakville, ON, L6H 5R7